イワシタ モトイ
IWASHITA MOTOI
岩下 基 所属 千葉工業大学 社会システム科学部 経営情報科学科 千葉工業大学 社会システム科学研究科 マネジメント工学専攻 職種 教授 |
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言語種別 | 日本語 |
発行・発表の年月 | 2011/12 |
形態種別 | 論文その他 |
査読 | 査読あり |
標題 | Semantic analysis and classification method for customer enquiries in telecommunication services |
執筆形態 | 共著 |
掲載誌名 | Engineering Applications of Artificial Intelligence |
掲載区分 | 国外 |
出版社・発行元 | Elsevier |
巻・号・頁 | 24(8),1521-1531頁 |
著者・共著者 | Motoi Iwashita, Shinsuke Shimogawa, Ken Nishimatsu |
概要 | An efficient and precise method for analyzing and classifying customer enquiries in telecommunication services is presented. The method can reconstruct semantic content by extracting related terms. And the method is based on a dependency parsing and co-occurrence technique to enable classification of many textual data into patterns. The validity of the method is evaluated through using many customer enquiries in the real operational field. |